Paradigmata programování 2 (přednáška) RNDr. Eduard Bartl, Ph.D.
Základní informace k předmětu
Předmět je věnován principům objektového programování. Použitým programovacím jazykem je Common Lisp ve vývojovém prostředí LispWorks, Personal Edition. Studentům se doporučuje důkladně se seznámit s tímto prostředím a jeho omezeními (platnými pro Personal Edition).
Základní literaturou k předmětu je učební text doc. Michala Krupky Objektové programování (text je ve vývoji). Od studentů se bude očekávat teoretická znalost a schopnost použít látku z textu.
Požadavky na studenty
Během semestru studenti vypracují tři úkoly, jejichž zadání (spolu s instrukcemi k jejich odevzdání) bude odesláno na univerzitní e-mailové adresy. Řešení těchto úkolů bude s každým studentem diskutováno během ústní zkoušky.
Témata přednášek
- 14. a 21. února: Úvod. Od Scheme k Lispu. Literatura: 1. kapitola učebního textu.
- 28. února a 6. března: Základy OOP, třídy a objekty, zprávy a metody. Princip zapouzdření a polymorfismus. Literatura: 2. a 3. kapitola učebního textu.
- e-mail 18. března: Dědičnost. Literatura: 4. kapitola učebního textu.
Odkazy
- Učební text: Michal Krupka: Objektové programování.
- Zdrojové kódy k jednotlivým částem textu:
02.lisp,
03.lisp, 03_jp-flag.lisp, 03_bulls-eye.lisp,
04.lisp, 04_light.lisp, 04_bulls-eye.lisp,
05.lisp,
06_circle-window.lisp, 06_click-circle.lisp
07.lisp, 07_bulls-eye.lisp, 07_button.lisp, 07_changes-window.lisp, 07_cwa.lisp, 07_polygon-editor.lisp, 07_text-shape.lisp. - Knihovna micro-graphics (ZIP).
- Lispworks Personal Edition
- Dokumentace ke Common Lispu (je také součástí dokumentace k LispWorks): Common Lisp HyperSpec
- Základní dokumentace k prostředí LispWorks (je také součástí dokumentace k LispWorks): LispWorks IDE User Guide (Windows, Mac, Linux/Unix)
Správce stránky: Eduard Bartl